SYNKOTECH Biocompatible Materials, empresa sòcia del Gremi Químic de la Cecot, ha estat guardonada en la categoria de Tecnologia disruptiva en la tercera edició dels Premis TIC Catalunya Sud, un reconeixement a la seva aposta per la innovació biomèdica i el desenvolupament de solucions pròpies.
L’acte de lliurament dels guardons es va celebrar el 16 de setembre a fira Reus Events i va reunir prop d’un centenar de professionals del sector tecnològic. Els premis, impulsats per REDESSA i el Clúster TIC Catalunya Sud amb el suport de la Diputació de Tarragona, reconeixen empreses, professionals i iniciatives que contribueixen al desenvolupament tecnològic, econòmic i social del territori.
Un reconeixement a la innovació biomèdica
Amb seu a Reus, SYNKOTECHBIO desenvolupa i fabrica materials biocompatibles dirigits als àmbits sanitari, veterinari i d’autocura. La seva activitat se centra especialment en el desenvolupament de solucions per a la protecció de la pell i el tancament de ferides a partir de tecnologia de malonats.
El jurat dels Premis TIC Catalunya Sud ha reconegut la companyia en la categoria de Tecnologia disruptiva per la seva aposta per la innovació biomèdica, el desenvolupament de solucions pròpies, la seva capacitat productiva i la seva projecció internacional.
L’empresa té un equip multidisciplinari amb especialistes en química, enginyeria química, biomedicina i assumptes regulatoris, i orienta la seva activitat al desenvolupament de nous dispositius mèdics, biomaterials i adhesius biocompatibles.
Innovació i capacitat industrial
Aquesta tercera edició dels Premis TIC Catalunya Sud ha rebut 41 candidatures, un 70% més que en les dues edicions anteriors, fet que reflecteix el creixement i la diversitat de l’ecosistema tecnològic de les comarques del sud de Catalunya.
Des del Gremi Químic de la Cecot celebrem el reconeixement a SYNKOTECHBIO, que posa en valor la capacitat de les empreses del sector per transformar el coneixement científic i tecnològic en noves solucions amb aplicació al mercat.
El guardó és també una mostra del paper que tenen la recerca, la innovació i el desenvolupament de producte en la competitivitat i l’evolució de la indústria química i biotecnològica.
