PROACTsme: dades i intel·ligència artificial per avançar cap a serveis més proactius per a les pimes

22 de setembre de 2026
0 mins. de temps de lectura
Escolta l'article · 0:00

La Cecot participa en el projecte europeu PROACTsme, una iniciativa que treballa per impulsar serveis públics més intel·ligents, personalitzats i proactius per a les petites i mitjanes empreses a través de l’ús de les dades i la intel·ligència artificial (IA).

El projecte parteix de la necessitat de millorar la capacitat de resposta dels serveis públics davant d’un entorn empresarial canviant i facilitar a les pimes l’accés als recursos i serveis que necessiten, reduint alhora la càrrega burocràtica.

Dades i IA al servei de les pimes

PROACTsme posa el focus en l’ús de la ciència de dades, l’anàlisi de dades i la intel·ligència artificial per avançar cap a una prestació de serveis públics més personalitzada i anticipar les necessitats de les empreses.

En aquest sentit, el projecte treballa per:

  • Desenvolupar serveis personalitzats i proactius per a les pimes.
  • Millorar el seguiment de les necessitats empresarials i de les polítiques públiques en un entorn canviant.
  • Afavorir un entorn més propici per al desenvolupament de l’activitat empresarial.
  • Compartir experiències, coneixements i bones pràctiques sobre l’ús de dades i IA en els serveis públics.

Un dels reptes és precisament avançar cap a una nova cultura basada en les dades i incorporar noves tecnologies i formes de treball en l’àmbit dels serveis públics.

Un projecte europeu per compartir coneixement

PROACTsme facilita l’intercanvi de coneixement i experiències entre els territoris participants: Catalunya, Macedònia Central (Grècia), Mazòvia (Polònia), Møre og Romsdal (Noruega) i Lituània.

El projecte també compta amb el suport de la Universitat de Limerick (Irlanda) com a soci assessor en matèria de governança de dades.

A través d’aquest treball conjunt, els territoris participants poden conèixer i compartir solucions i bones pràctiques que contribueixin a avançar cap a uns serveis públics més digitals i adaptats a les necessitats de les empreses.

Coneix el projecte PROACTsme

Vols saber-ne més? Mira el vídeo de PROACTsme i coneix millor els objectius i el treball que es desenvolupa en el marc d’aquest projecte europeu.

cecot
Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.

Podeu revisar la nostra Política de Privadesa i Cookies