NOTA DE PREMSA · 3 de juny de 2026

L’Assemblea de la Cecot reelegeix Xavier Panés per a un nou mandat al capdavant de l’entitat

0 mins. de temps de lectura
Escolta l'article · 0:00
  • La de Panés ha estat l’única candidatura presentada durant el període electoral, comptant amb el 100% dels avals dels membres de l’Assemblea de l’entitat.
  • Panés situa la indústria, el talent i la simplificació administrativa entre les prioritats del nou mandat.
  • Xavier Panés: “Agraeixo la confiança dipositada i les mostres de suport per part dels col·lectius empresarials que formen la nostra comunitat empresarial i professional per consolidar el projecte que vam iniciar ara fa quatre anys”.
  • “El repte era portar la Cecot a esdevenir una patronal del segle XXI i hem aconseguit uns molts bons resultats, amb indicadors d’activitat en rècords històrics, com els del 2025. Ara cal consolidar-los i això és el que farem en aquest nou mandat que comença avui”.

Terrassa, 3 de juny de 2026 – La Cecot ha reelegit aquest dimecres Xavier Panés com a president de l’entitat per a un nou mandat de quatre anys, en el marc de l’Assemblea General Electoral celebrada a Terrassa. La seva ha estat l’única candidatura presentada i ha rebut el suport unànime dels membres de l’Assemblea.

El nou mandat obre una etapa d’impuls renovat després del cicle iniciat el 2022, en què l’organització ha reforçat la seva activitat i la seva presència en el debat econòmic i empresarial. Ara, la Cecot es proposa avançar amb més intensitat en la transformació interna, enfortir la comunitat empresarial i incrementar la seva incidència en els grans debats que afecten la competitivitat de les empreses.

En la seva intervenció davant l’Assemblea, Panés ha expressat també l’emoció i el sentit de responsabilitat amb què assumeix aquest nou mandat, reconeixent la confiança rebuda com un estímul per continuar avançant. En aquest sentit, ha assegurat que afronta els propers anys “més motivat i animat que mai”, amb la voluntat de perfeccionar la feina feta fins ara i continuar generant valor per a les empreses.

Aquest nou mandat es planteja com una nova etapa orientada a reforçar la capacitat d’impacte de l’entitat tant en l’àmbit intern com en l’esfera institucional, amb un enfocament clarament dirigit a incrementar la seva utilitat per a les empreses associades i per al conjunt del teixit empresarial.

En l’àmbit intern, l’organització continuarà evolucionant els seus models operatius, amb la incorporació de tecnologies digitals i eines d’intel·ligència artificial aplicades a la millora de l’eficiència, la presa de decisions i l’atenció a les empreses i professionals, aprofundint en la línia iniciada amb el projecte d’IA activat enguany.

En paral·lel, l’entitat ampliarà i adaptarà els seus serveis amb l’objectiu de donar resposta als reptes reals de competitivitat de les empreses, aprofundint en noves línies d’actuació i reforçant iniciatives com l’impuls a la formació professional i l’Escola d’Oficis, clau per a la generació i adequació de talent.

Alhora, es reforçarà el model de Comunitat Empresarial i Professional, ampliant la base associativa, la connexió entre gremis i associacions, i generant nous espais de col·laboració i intercanvi orientats a generar més valor compartit. Aquesta aposta es traduirà també en la voluntat d’incrementar i densificar la comunitat empresarial i professional, promovent més connexions i oportunitats entre empreses i professionals. “De debò crec que hem fet del treball en xarxa una virtut i no només una llista de fotografies estàtiques i bones paraules”, ha afirmat Panés dirigint-se als membres de l’assemblea.

Més incidència i lideratge en els grans debats de país

Des de la vessant patronal i institucional, la Cecot afronta aquesta nova etapa amb la voluntat de guanyar pes en els espais de decisió econòmica i social, aportant propostes concretes i incidint en els grans debats que condicionen la competitivitat empresarial.

Entre els principals eixos de treball per als propers anys destaquen:

  • El reforç del pes de la indústria i l’evolució cap a un model econòmic de major valor afegit.
  • L’abordatge de la manca estructural de talent i la seva connexió amb el mercat de treball.
  • La necessitat de garantir marcs regulatoris previsibles, coherents i alineats amb la realitat empresarial.
  • La simplificació administrativa i la millora de la relació entre empreses i administració pública.

En aquest sentit, el president ha reiterat la voluntat de continuar promovent debat i consens al voltant de qüestions estructurals, tot reivindicant el paper de la societat civil i de les organitzacions empresarials com a actors clau en la definició de solucions de país.

Nova etapa amb ambició de progrés

La ratificació de Xavier Panés culmina un procés electoral iniciat el passat mes d’abril i desenvolupat amb una candidatura única avalada per la totalitat de l’assemblea, un fet que posa de manifest el suport i la confiança cap al projecte de la presidència.

El president ha remarcat que aquesta etapa s’ha d’afrontar des de l’exigència i la voluntat de millora contínua, allunyant-se de qualsevol autocomplaença: “tenim encara molts reptes per abordar i molta feina a fer”. En aquest sentit, ha defensat que aquesta manera de fer defineix l’entitat i que els propers quatre anys han de servir per accelerar el progrés i fer passes endavant de manera sostinguda.

“Ens esperen quatre anys intensos, amb molts reptes, però també amb moltes oportunitats. Tenim ganes de continuar avançant i de continuar fent la feina”, ha conclòs Panés.

Vols contactar amb el nostre departament de comunicació?

Truca’ns al 93 736 11 15 o envia’ns un correu electrònic a premsa@cecot.org

cecot
Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.

Podeu revisar la nostra Política de Privadesa i Cookies