La Cecot demana al Govern espanyol que declari el 28 d’abril com a dia inhàbil administrativament
29 de abril de 2025
Cecot

Comparte:

Des de primera hora del matí la Cecot ha establert un dispositiu d’atenció, seguiment i orientació a empreses, persones autònomes i col·lectius empresarials afectats pel tall de subministrament elèctric patit durant el dia d’ahir. L’afectació és generalitzada en tot el teixit empresarial però l’abast de l’impacte i les conseqüències difereixen en funció de variables com el sector, l’activitat principal o el territori on està el centre productiu. Actualment la Cecot està en procés de recollida de dades, mitjançant un sondeig per formulari web per poder informar les administracions i mitjans de comunicació cap al mig dia.

Malgrat el servei de subministrament elèctric està quasi al 100% restablert, un gruix important d’empreses no han pogut reprendre l’activitat amb normalitat durant la primera hora d’avui. Entre les industrials, un dels motius són els protocols interns i processos de posada en marxa de línies de producció que necessiten uns temps determinats, altres empreses al·leguen alteració de l’activitat per no poder comptar amb part de la plantilla donades les dificultats de mobilitat.

Demanem al Govern d’Espanya esclarir al més aviat possible l’origen i les causes del tall perquè les empreses puguin realitzar les reclamacions oportunes, i reclama a les administracions exposar les mesures compensatòries que haurien de tenir previst aplicar

La Cecot urgeix, ara sí al Govern que esclareixi al més aviat possible l’oigen i causes del tall de subministrament elèctric perquè les empreses puguin redirigir les reclamacions pertinents vinculades o generades pel tall. Actualment, les empreses es troben en fase d’inventariat, recollint dades i documentant l’abast de l’impacte del tall per poder mesurar i reclamar les cobertures pertinents.

Des de la Cecot estem reclamant a les administracions conèixer els mecanismes de compensació i suport que tenen previst activar per ajudar les empreses i persones autònomes en la seva pèrdua d’activitat.

La Cecot també sol·licita a l’Administració competent del Govern d’Espanya que declari aquest dia com a inhàbil a efectes administratius. Aquesta mesura és necessària per garantir la seguretat jurídica i evitar perjudicis a les persones i entitats afectades, de manera que els terminis dels requeriments i processos administratius no computin durant aquesta jornada d’inactivitat forçosa (que s’ha produït de manera extraordinària) com ara multes, requeriments o processos judicials.

Resumen de privacidad

Esta web utiliza cookies para que podamos ofrecerte la mejor experiencia de usuario posible. La información de las cookies se almacena en tu navegador y realiza funciones tales como reconocerte cuando vuelves a nuestra web o ayudar a nuestro equipo a comprender qué secciones de la web encuentras más interesantes y útiles.