El marc legal de la facturació electrònica està canviant, i és essencial que empreses i professionals sàpiguen què implica i com preparar-s’hi. Amb l’entrada en vigor de la normativa Verifactu i la Llei Crea y Crece, caldrà adaptar-se a una nova manera de facturar. A Cecot, juntament amb Ediversa Group, ja treballem perquè aquest canvi sigui fàcil, àgil i amb totes les garanties per a tu.
El Reglament Verifactu: què és i quan entra en vigor?
Com ja hem avançat en comunicacions anteriors, el passat 28 d’octubre es va publicar al BOE l’Ordre HAC/1177/2024, del Ministeri d’Hisenda. Aquesta normativa desenvolupa el Reglament Verifactu, que afecta tots els sistemes i programes de facturació (SIF).
L’entrada en vigor està prevista per a l’1 de gener de 2026, i comporta dues grans obligacions:
- Utilitzar un sistema de facturació certificat, que compleixi amb els requisits establerts a l’Ordre Ministerial.
- Enviar les dades fiscals de cada factura telemàticament a l’AEAT (Agència Tributària).
Aquesta normativa obliga totes les empreses i autònoms a comptar amb un sistema informàtic de facturació certificat.
I la Llei Crea y Crece?
Paral·lelament, també hem de tenir en compte la Llei Crea y Crece, que obligarà totes les empreses i professionals d’Espanya a utilitzar la Factura Electrònica en les seves transaccions professionals. Tot i que encara s’està pendent de l’aprovació del reglament tècnic definitiu, el seu desplegament és imminent.
Com podem ajudar-te?
A Cecot, en col·laboració amb el nostre partner tecnològic Ediversa Group, ja estem treballant per adaptar la infraestructura a la nova normativa i facilitar la transició als nostres associats.
Et volem fer aquest pas més fàcil: T’oferim el servei de Facturació Electrònica, perquè puguis facturar tant a empreses com a administracions públiques, amb totes les garanties legals i de forma gratuïta.