NOTA DE PRENSA · 10 junio

El Gremi de la Construcció del Vallès analitza l’impacte de la intel·ligència artificial en el sector durant la seva trobada anual

20250610 img trobadaanual general gremi construccio

Comparte:

El Gremi de la Construcció del Vallès ha reunit a Terrassa una cinquantena de professionals del sector per analitzar els reptes de futur de la construcció, posant el focus en el potencial de la intel·ligència artificial com a eina de transformació i eficiència.

  • La intel·ligència artificial es posiciona com un element clau per a la competitivitat de la construcció. Aquesta ha estat una de les principals conclusions de la trobada anual del Gremi de la Construcció del Vallès, celebrada avui a la seu de la Cecot.
  • El Gremi reforçarà el seu compromís amb la defensa institucional, la lluita contra l’intrusisme i l’assessorament especialitzat per garantir la sostenibilitat del sector.


Terrassa, 10 de juny de 2025 – El Gremi de la Construcció del Vallès ha celebrat avui la seva trobada sectorial anual a la seu de la patronal Cecot i ha reunit prop de cinquanta professionals del sector. La jornada ha combinat l’Assemblea General Ordinària amb una ponència especialitzada centrada en el potencial transformador de la intel·ligència artificial en la construcció.

Durant la jornada s’han presentat la memòria d’activitats 2024 i els objectius estratègics per al 2025, destacant l’impuls a la representació institucional, la lluita contra l’intrusisme, l’assessorament especialitzat a les empreses i la millora de la comunicació sectorial.

El Gremi ha fixat com a prioritat mantenir una representació activa en diferents marcs de representació institucional, defensant polítiques laborals, fiscals i econòmiques que garanteixin la supervivència i la competitivitat de les empreses. Aquesta tasca es complementarà amb una interlocució constant i proactiva amb l’Ajuntament de Terrassa a través de la taula tècnica conjunta amb col·legis professionals. Paral·lelament, es reactivaran les reunions de la Taula d’Intrusisme per combatre el frau i l’economia submergida que afecten el sector.

Un altre dels objectius clau és promoure espais de trobada i networking. Amb aquest propòsit, el Gremi ha anunciat el llançament per a la tardor dels “esmorzars en xarxa”, un format periòdic de trobada que facilitarà la col·laboració entre socis, la generació de sinergies i la creació de col·laboracions “km 0”. Aquestes iniciatives busquen potenciar el treball conjunt i l’intercanvi de serveis i recursos entre empreses locals, fomentant un creixement més sostenible i proper.

Durant l’assemblea s’ha destacat també el reforç de l’àrea d’assessorament sectorial, amb la recent incorporació de Núria Fité, que, juntament amb Joan Boada, oferirà suport tècnic de proximitat i qualitat a les empreses associades.

El president del Gremi, Toni Palet, ha subratllat que “continuarem liderant iniciatives que millorin la qualitat del treball i la competitivitat de les empreses, mantenint una interlocució constant amb l’administració local per resoldre els reptes municipals que afecten el sector”.

Un dels moments més destacats de la jornada ha estat la intervenció d’Aleix Porta, head of Innovation de Liquid Lab, expert en innovació i digitalització, qui ha exposat com la intel·ligència artificial pot transformar la planificació, la gestió de riscos i l’eficiència de les obres. Porta ha traslladat una visió estratègica sobre les oportunitats i reptes que suposa la incorporació de la IA en processos com la planificació d’obra, la predicció de riscos, la gestió de recursos o l’automatització destacant que “la IA ja no és una promesa de futur, sinó una eina de competitivitat”.

L’acte ha comptat amb la col·laboració d’ASEFA, companyia asseguradora especialitzada en construcció. Marc Martínez, responsable de grans comptes, ha presentat els avantatges del nou acord de col·laboració amb el Gremi, que millorarà la cobertura i els serveis per als socis.

La jornada ha finalitzat amb un aperitiu relacional entre empreses i professionals, reforçant la voluntat del Gremi de continuar generant espais de trobada, reflexió i aliances per a l’enfortiment del sector.

Així, el Gremi de la Construcció del Vallès ha reafirmat un cop més el seu compromís amb el sector i la seva determinació per afrontar els reptes futurs amb confiança i innovació i el seu objectiu de facilitar les tasques a les empreses sòcies en tots els seus àmbits d’actuació.

Quieres contactar con nuestro departamento de comunicación?

Llámanos al 93 736 11 15 o envíanos un correo electrónico a premsa@cecot.org

Resumen de privacidad

Esta web utiliza cookies para que podamos ofrecerte la mejor experiencia de usuario posible. La información de las cookies se almacena en tu navegador y realiza funciones tales como reconocerte cuando vuelves a nuestra web o ayudar a nuestro equipo a comprender qué secciones de la web encuentras más interesantes y útiles.