Emprenedor: Nacho Guerrero | Projecte: LactApp
De què es tracta el projecte amb el que has participat al programa Healthcare Vallès?
LactApp és una start-up catalana que ha creat una aplicació mòbil per donar suport i acompanyament en la lactància i maternitat a les dones que ho necessitin i que, a través de la tecnologia, pretén arribar a tot el món.
LactApp aborda el problema de la desinformació i la manca de suport en la lactància materna perquè cada dona decideixi lliurement i amb coneixement què vol fer per alimentar el seu nadó. Des de dues vessants:
- Facilitar informació i acompanyament 24/7 a les mares mitjançant l’aplicació mòbil.
- Oferir formació actualitzada i adaptada a les seves necessitats a tots els professionals sanitaris que interactuen amb mares lactants dins els sistemes de salut.
L’aplicació LactApp forma, informa i acompanya les mares en el seu camí perquè elles decideixin.
El projecte compta amb el factor tecnològic: mitjançant l’aplicació es vol arribar a les mares de tot el món. El mòbil proporciona aquesta proximitat i dona accessibilitat.
Quin problema vols solucionar?
Abordem un gran problema (la desinformació i la manca de suport en la lactància materna perquè cada dona decideixi lliurement i amb coneixement què vol fer per alimentar el seu nadó) des de dues vessants:
- Facilitar informació i acompanyament 24/7 a les mares amb la nostra aplicació.
- Oferir formació actualitzada i adaptada a les seves necessitats a tots els professionals sanitaris que interactuen amb mares lactants dins els sistemes de salut.
A la dona, a través de l’aplicació, permet, mitjançant un arbre de decisió, accedir a informació validada i personalitzada; aplica filtres segons el perfil i l’edat del nadó.
Per altra banda, hi ha vídeo formació de les expertes per formar les mares sobre la col·locació del nadó per donar-li el pit, primers auxilis, emocions, etc.
Les mares no tenen prou informació i els és difícil trobar informació adient que els permeti decidir què fer. Assessorament i acompanyament a la mare. En paral·lel, també s’adrecen als professionals: un problema és la manca d’informació en els professionals sobre lactància o maternitat. La lactància queda en terreny de ningú; cal formar els professionals sanitaris.
Quina solució aporta?
L’aplicació LactApp permet a les mares conèixer millor els processos fisiològics del seu cos i els del seu nadó; resol dubtes habituals; deriva al professional sanitari en cas de detectar indicis de patologia, etc. En definitiva: forma, informa i acompanya les mares en el seu camí perquè elles decideixin.
També oferim formacions a mida per a hospitals per tal d’obtenir certificacions com la IHAN i/o perquè puguin millorar l’acompanyament a les mares en el postpart des de la darrera evidència científica i clínica disponible.
Quin és l’avantatge competitiu del teu projecte?
L’avantatge competitiu principal és l’històric i el valor de les dades de totes les consultes que s’han fet a les mares i totes les respostes de les expertes. I, per altra banda, comptar amb la figura de l’Alba Padró com a màxima referència i amb gran prestigi en el sector de la maternitat i lactància.
No hi ha cap aplicació actualment que faciliti tota la informació i acompanyament que LactApp proporciona.
Com vas descobrir el programa Healthcare Vallès?
Vam conèixer el programa al 4YFN del Mobile World Congress i posteriorment vam rebre més detall per correu electrònic.
Què t’ha aportat el programa?
El programa ha estat un punt d’aire fresc extern, tant des d’una òptica personal com empresarial.
Des del punt de vista empresarial, entendre que LactApp és una startup que, més que buscar inversors, cerca clients. A més, el programa ha facilitat l’accés a un entorn sectorial de salut que fins ara no coneixia, fet que ha estat especialment valuós, ja que provenia d’experiències en altres àmbits com l’esport o la formació en administració.
La segona part del programa ha estat molt més enriquidora i aporta molt de valor: poder conèixer empreses del sector i presentar el pitch. Practiques, veus, trepitges. Venint de perfils completament diferents, són dinàmiques de grup que enriqueixen mútuament.
Les visites a empreses com el CST o Mútua Terrassa em van impressionar molt, conèixer la seva dimensió i la importància que tenen al territori.
Finalment, el programa m’ha permès entendre millor les necessitats del B2B en salut i reflexionar sobre com adaptar el producte per cobrir-les, tenint en compte la doble condició de client i usuàries finals, que representa un dels principals reptes del projecte.
Ens podries descriure un moment o aprenentatge clau durant aquests mesos?
Un dels aprenentatges clau d’aquests mesos ha estat el procés de deixar enrere el model purament startup i passar a un model més orientat a la sostenibilitat econòmica.
Preacceleradora Healthcare: nova convocatòria oberta!
Tens un projecte o idea emprenedora en l’àmbit de la salut i les cures?
La Cecot, a través de la preacceleradora Healthcare, ajuda a les persones emprenedores del sector salut i les cures a desenvolupar el seu projecte emprenedor, sense cap cost per a elles.
