Euskadi s’ha sumat a la iniciativa de Navarra i ha anunciat que prohibirà la circulació de camions pesants per la seva xarxa viària el 12 d’agost amb motiu de l’eclipsi previst en aquesta data. Navarra ja ha anunciat fa uns dies que prohibirà la circulació de camions des de mitjanit del 12 d’agost fins a les 8 del matí del 13 d’agost. Euskadi amplia la franja de limitacions i ho farà des de les 00:00h a les 24:00h del 12 d’agost.
Fenadismer denuncia que amb el tancament de la xarxa viària de Navarra i Euskadi es bloquejarà l’activitat de transport per carretera per un fenomen que durarà uns minuts.
Des de Fenadismer s’exigirà formalment a la Direcció de Trànsit d’Euskadi que retiri la proposta legal abans de la publicació al diari oficial perquè si s’aprova generarà problemes, tant de Seguretat viària, com logístics i econòmics.
D’una banda, problemes de seguretat viària perquè obligarà milers de camions a aturar-se a les àrees de descans de Navarra i Euskadi. D’altra banda, problemes logístics i econòmics perquè aquesta restricció està molt propera a les limitacions de circulació del 15 d’agost. A més, durant les 24 hores que es prohibeixi la circulació als camions a Euskadi es tanquen les dues principals vies de connexió logística i fronterera amb la resta d’Europa. Per tant, es tradueix amb un bloqueig coordinat a l’activitat de transport per carretera.
Per això, la Federació Fenadismer exigirà formalment el Govern d’Euskadi i el Govern de Navarra la retirada immediata d’aquest projecte de Resolució i en cas que continuï endavant amb la iniciativa recorrerà la mesura per via administrativa.