Conveni col·lectiu de treball del sector d’oficines i despatxos de Catalunya per als anys 2025-2027

14 de maig de 2026

Us informem que s’ha publicat en el DOGC, la Resolució per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball del sector d’oficines i despatxos de Catalunya per als anys 2025-2027.

Codi de conveni: 79000375011994

Data de publicació: 14/05/2026

Àmbit territorial: Aquest Conveni col·lectiu és aplicable en tot el territori de Catalunya.

Àmbit temporal: La durada d’aquest Conveni col·lectiu és de tres anys, iniciant-se la seva vigència l’1 de gener de 2025 i finalitzant el 31 de desembre de 2027, excepte aquells articles en què expressament s’estableixin diferents períodes de vigència.

Compensació i absorció

Els salaris fixats en els annexos 2, 4 i 6 d’aquest Conveni seran compensables i absorbibles íntegrament i en el seu còmput anual per les retribucions que estiguin fixades en les empreses incloses en el seu àmbit, tret que en el mateix articulat s’indiqui en altres termes.

Per als anys 2025, 2026 i 2027, els increments salarials pactats en aquest Conveni no seran compensables ni absorbibles en un 75% dels mateixos en salaris bruts fins als 27.000 euros en còmput global, en un 50% dels mateixos en salaris bruts superiors a 27.000 euros fins a 35.000 euros i en un 25% en els salaris bruts superiors a 35.000 euros fins a 40.000 €. Aquestes quantitats operaran de forma proporcional a la jornada de treball de la persona treballadora.

En tot cas es podran compensar i absorbir íntegrament les quantitats que s’hagin incrementat a partir de l’1 de gener de 2025 en concepte de pagament a compte de l’augment en Conveni.

Increment salarial

Per a l’any 2025 s’aplicarà un increment del 3% sobre les taules salarials de 2024 i amb efectes d’1 de gener de 2025 de conformitat amb la taula que consta en l’annex 2, la qual cosa donarà lloc a les taules per al 2025.

L’increment anteriorment acordat tindrà efectes retroactius a 1 de gener de 2025.

Les empreses hauran de procedir a la regularització dels endarreriments en el termini màxim de dos mesos des de la publicació del present Conveni col·lectiu en el DOGC.

Per a l’any 2026 s’aplicarà un increment del 4% sobre les taules salarials de 2025 i amb efectes d’1 de gener de 2026 de conformitat amb la taula que consta en l’annex 4, la qual cosa donarà lloc a les taules per al 2026.

L’increment anteriorment acordat tindrà efectes retroactius a 1 de gener de 2026.

Les empreses hauran de procedir a la regularització dels endarreriments en el termini màxim de dos mesos des de la publicació del present Conveni col·lectiu en el DOGC.

En tot cas, cap persona treballadora podrà percebre una quantitat inferior a l’SMI fixat legalment pel Reial decret 126/2026, de 18 de febrer, pel qual es fixa el salari mínim interprofessional per a 2026.

Finalitzat 2026, si l’IPC interanual de desembre de 2026 fos superior al 4% s’aplicarà un increment addicional màxim de l’1%, amb efectes d’1 de gener de 2027.

Per a l’any 2027 s’aplicarà un increment del 4% sobre les taules salarials de 2026 i amb efectes d’1 de gener de 2027, la qual cosa donarà lloc a les taules per al 2027.

La Comissió Paritària del Conveni es reunirà el dia hàbil següent al de la publicació de les dades d’IPC interanual definitiu del 2026 de l’INE per a confeccionar les taules salarials del 2027. En el cas que l’aplicació d’aquesta previsió generi endarreriments, l’empresa disposarà d’un termini màxim de dos mesos des de la publicació de l’Acord de la Comissió Paritària per a efectuar la regularització corresponent.

Finalitzat 2027, si l’IPC interanual de desembre de 2027 fos superior al 4% s’aplicarà un increment addicional màxim de l’1%, amb efectes d’1 de gener de 2028.

En tot cas, cap persona treballadora podrà percebre una quantitat mensual inferior a l’SMI fixat per al corresponent any, en còmput de 12, 14 o 16,5 pagues segons correspongui.

Jornada de treball

Durant la vigència del present Conveni la jornada màxima de treball queda establerta de la manera següent:

Per a l’any 2025: 1760 hores anuals.

Per a l’any 2026: 1752 hores anuals.

A partir de l’any 2027: 1744 hores anuals.

La jornada setmanal tindrà un descans de 48 hores ininterrompudes.

Entre el final d’una jornada i el començament de la següent mediaran, com a mínim, 12 hores.

Permisos: Amb efectes a partir de l’1 de gener de 2026, s’estableix un permís retribuït no justificable d’un dia a l’any per a assumptes propis a favor de totes les persones treballadores compreses dins l’àmbit d’aplicació del present Conveni.
El gaudi d’aquest permís es podrà realitzar de manera fraccionada, en un màxim d’una fracció i no podrà acumular-se ni gaudir-se de forma contigua a períodes de vacances, ponts, Setmana Santa o Nadal, llevat d’acord exprés amb l’empresa.

cecot
Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.

Podeu revisar la nostra Política de Privadesa i Cookies