<

Butlletí internacional

Març 2025

T'ajudem a crèixer en nous territoris

Explora el món en una sola newsletter

Notícies destacades

Les exportacions catalanes han tancat el 2024 amb un volum de 100.133 milions d’euros

cupons daccio diniciacio a lexportacio

Les exportacions catalanes han tancat el 2024 amb un volum de 100.133 milions d’euros, convertint-se en el segon millor registre de la sèrie històrica, només superat pel 2023. Tot i un lleuger descens del 0,5 %, les vendes a l’exterior es mantenen per sobre dels 100.000 milions d’euros, consolidant-se com un pilar de l’economia catalana en un context internacional complex, segons dades d’ACCIÓ a partir del Ministeri d’Economia, Comerç i Empresa.

Consulta les notícies relacionades:

Què és l’ICEX VIVES? | Nova convocatòria

ICEX Vives és l’oportunitat per realitzar una pràctica no laboral en empreses i entitats espanyoles internacionalitzades. Està destinat a joves d’entre 18 i 30 anys, amb nacionalitat espanyola o d’un altre estat membre de la UE, però residents a Espanya.

Els participants han de comptar amb una titulació oficial, sigui universitària o de formació professional de grau mitjà o superior.

Les pràctiques formatives tenen lloc a seus a l’estranger facilitades per empreses o entitats espanyoles internacionalitzades.

Com puc ser una empresa col·laboradora?

Si la teva organització té un projecte d’internacionalització i necessita el millor talent jove professional per assolir els vostres objectius, ICEX Vives us pot ajudar.

Més informació

Informes destacats

ACCIÓ | Presentació del document “Impulsa la internacionalització de la teva empresa amb les eines d’ACCIÓ”

  • Serveis a la Internacionalització d’ACCIÓ
  • L’Oficina Tècnica de Barreres a la Internacionalització (OTBI)
  • La Guia de l’Exportador
  • El Catalonia Trade Portal

Demana el document al nostre assessor

CEOE | Impacte potencial de la política aranzelària de l’administració Trump

Aquest informe analitza com la política aranzelària de la nova administració nord-americana podria afectar els productes espanyols. Es divideix en tres parts:

  1. Anàlisi de l’impacte directe en el comerç bilateral de béns entre Espanya i els Estats Units.
  2. Estudi de l’impacte induït sobre el comerç bilateral d’Espanya amb la UE.
  3. Avaluació dels casos específics de Mèxic i Canadà.

En les conclusions, es consideren dos escenaris: un en què l’administració Trump imposi aranzels a tots els productes sense distinció i un altre en què es produeixi un augment parcial d’aranzels enfocats als béns de consum final.

Demana el document al nostre assessor

Cesce | Últims informes

El passat dilluns 3 de març, CESCE va presentar la seva XVII Conferència a la que Cecot va assistir. De les ponències realitzades, volem destacar «Un nuevo orden internacional, tecnología y poder en el siglo XXI», amb Manuel Muñiz, Rector Internacional de IE University i professor de Relacions Internacionals.  

Demana el document al nostre assessor.

CESCE Riesgo País Març:

Seguiment de notícies internacionals elaborades pel departament de Riesgo País i Gestión de Deuda de Cesce.

Accedeix a les notícies.

Agenda destacada

agenda banner

ACCIÓ informa

A l’agenda d’activitats d’ACCIÓ hi podeu trobar els actes que s’organitzen les primeres setmanes del 2025: jornades, conferències i tallers; els esmorzars d’ACCIÓ o les reunions amb experts, entre d’altres. [+]

Agenda Global Internacional | ICEX

Aquesta agenda recull totes les activitats relacionades amb la Internacionalització i el Comerç Exterior organitzades a Catalunya per: ACCIÓ, AMEC, Cambres de Comerç, Foment, ICEX, Prodeca, Tecnocampus. [+]

miniatures 560x420 0003 marqueting internacional
twitter linkedin industria 4.0 (1)

Trobada Indústria 4.0 Open Innovation Day

La Trobada Indústria 4.0 Open Innovation Day és una jornada per connectar startups emergents, disruptives i amb alt potencial de creixement, amb empreses consolidades – referents del sector industrial – que estan en cerca continua de nous projectes i solucions innovadores.

La web del mes: la proposta de l’assessor

FeriasInfo

Es tracta d’una gran plataforma molt recomanable que aglutina molt bona part de les fires de tot el món i que podem consultar des de diversos filtres. Destaquem:

Altres notícies d’interès

Nova eina d’informació i consulta per al servei d’assessorament

El Servei d’Assessoria de Comerç Exterior s’ha subscrit al sistema d’informació i comunicació de Port de Barcelona, PORT DE BARCELONA NEWS.  

Qualsevol pregunta, dubte o consulta de la vostra operativa internacional pel que fa a la logística del transport i que creieu que tingui a veure amb Port de Barcelona ens ho podeu fer arribar a comercexterior@cecot.org.

Sostenibilitat, sabem realment el que és?

Cada dia rebem missatges sobre sostenibilitat, però sovint el seu abast real es desconeix o es percep com un conjunt de normatives complexes i costoses per a les empreses. Aquesta visió pot generar estigmatització i dificultar-ne l’aplicació.

Per això, volem oferir una aproximació clara a la sostenibilitat, mostrant que el creixement sostenible no és una qüestió d’ideologia, sinó la manera més rendible, adaptativa i resilient de progressar.

Llegir l’article

Tens dubtes i necessites assessorament?

marti lloveras

Martí Lloveras

Assessorament en comerç exterior i contractació internacional

enric rius

Alícia López

Assessorament en promoció internacional

Patrocinador

image15751337
Resumen de privacidad

Esta web utiliza cookies para que podamos ofrecerte la mejor experiencia de usuario posible. La información de las cookies se almacena en tu navegador y realiza funciones tales como reconocerte cuando vuelves a nuestra web o ayudar a nuestro equipo a comprender qué secciones de la web encuentras más interesantes y útiles.